Nieuws
Het internet in 60 seconden: feiten & cijfers [infographic]
geplaatst op 25 oktober 2014
Regelmatig staan we stil bij het gebruik van social media. Want het aantal gebruikers en acties blijven stijgen. Een jaar geleden las je in de serie Infographic Day over wat er online allemaal afspeelt in 60 seconden. In de tussentijd is er een hoop veranderd, zo laat deze nieuwe visualisatie zien. 70 domeinnamen, 540 Vine-filmpjes […]
lees verder »

Dutch digital marketing over de grens: 4 lessons learned
geplaatst op 24 oktober 2014
Nederland vormt samen met de Scandinavische landen de wereldtop als het gaat om online marketing, sales en service. Nederlanders zijn online savvy, en de afgelopen jaren hebben bedrijven én digital agencies veel ervaring opgedaan. We zijn innovatief, leggen de lat hoog en hebben een pragmatische, doelgerichte aanpak. Deze en andere ‘learnings’ heb ik ervaren tijdens een opdracht […]
lees verder »

Kapers op de kust in televisieland: wie wint de strijd om onze woonkamer?
geplaatst op 24 oktober 2014
Sinds begin september is de Xbox One verkrijgbaar in Nederland. Hoewel het vooral een gameconsole is, is Microsoft toch ook zeker van plan om het apparaat als ‘entertainment center’ in de woonkamer te krijgen, net zoals de PlayStation 4. Wat brengt Microsoft ter tafel om deze plaats te veroveren? Games Natuurlijk is de Xbox One vooral een apparaat waarop je […]
lees verder »

5 simpele instellingen voor een effectievere Facebookpagina
geplaatst op 24 oktober 2014
Een Facebookpagina kan je merk of organisatie helpen aan meer bekendheid en een beter imago. Niet zo gek dus, dat bijna iedereen tegenwoordig zo’n pagina heeft. Over wat je er vervolgens mee kan doen, zijn bovendien meer dan genoeg artikelen geschreven. Maar wat je misschien niet weet, is dat ook de instellingen van je pagina een grote invloed op […]
lees verder »

De klantrelatie van de toekomst: geautomatiseerd én persoonlijk
geplaatst op 23 oktober 2014
Klantrelaties: iedere organisatie heeft ze. Iets vanzelfsprekends zou je misschien denken, maar niets is minder waar. Klantrelaties transformeren door grote ontwikkelingen als digitalisering, disruptieve innovatie, de mobiele evolutie en de doorontwikkeling van robots en kunstmatige intelligentie. In zijn boek ‘When digital becomes human’ gaat Steven van Belleghem in op deze transformerende klantrelatie, en wat die […]
lees verder »

Voorkom afhakers, verbeter je online formulieren in 6 stappen
geplaatst op 23 oktober 2014
Steeds vaker krijg ik digitale formulieren in mijn mailbox van de overheid, verzekeringsmaatschappijen en banken waarbij ik zie dat er niet goed is nagedacht over de mogelijkheden die digitale communicatie te bieden heeft. Ik geef je graag 6 tips om de communicatie in en via digitale formulieren te verbeteren. 1. Een digitaal formulier is geen ‘gewoon’ A4’tje Ik zie maar […]
lees verder »

3 lessen om actueel te zijn op de Facebook-timeline van je fans
geplaatst op 23 oktober 2014
Facebook heeft recent het algoritme, dat bepaalt welke content gebruikers in hun newsfeed zien, aangepast. Daar zullen bedrijven zich dus aan moeten aanpassen. In dit artikel leg ik de aanpassing uit en geef ik je een voorbeeld van hoe je hier vooral niet mee om moet gaan. Als je erover nadenkt is het eigenlijk waanzinnig: Facebook […]
lees verder »

Gemeenten & social media in 2014: van claxonneren naar converseren
geplaatst op 23 oktober 2014
‘Gemeenten, stop met roeptoeteren!’ Die boodschap was één van de conclusies uit het onderzoek van 2013 naar het gebruik van sociale media door gemeenten. Gemeenten gebruikten social media toen nog vooral als zendkanaal, en minder als instrument om verbinding tot stand te brengen. In dit vierde onderzoek naar het gebruik van sociale media door gemeenten in Nederland laten […]
lees verder »

Geen klant meer mislopen? 6 tips voor sterke acquisitie
geplaatst op 22 oktober 2014
Je hebt een dienst waarvan je weet dat deze mensen écht kan helpen een prettiger leven te krijgen. Maar toch komen de klanten niet als vanzelf op je af. Ondanks je online promotiekanalen als Twitter, Facebook en misschien zelfs webinars. Wat ik veel zie is dat online professionals vaak onvoldoende ‘verkopen’ omdat ze niet opdringerig willen zijn. Ondanks […]
lees verder »

Is jouw marketingdata wel ‘agile’ genoeg?
geplaatst op 22 oktober 2014
Het flexibel of ‘agile’ inzetten van data is van groot belang. Organisaties die kunnen inspelen op de nieuwe realiteit van marketingdata worden beloond. Data kan namelijk waarde toevoegen in de vorm van een betere customer experience, het verbeteren van response en verhogen van conversies naar sales. Maar dan moet die data wel flexibel genoeg zijn […]
lees verder »
« Terug
copyright © 2014 it's so me | disclaimer | webdesign: i-credible