Nieuws
Buyer persona’s: check of de houdbaarheidsdatum verlopen is
geplaatst op 31 juli 2014
Een buyer persona-profiel stel je op omdat je betere focus wilt aanbrengen in je marketing-activiteiten.Stel, je hebt een buyer persona-profiel gemaakt, wat dan? Hoe lang gaat zo’n profiel mee? Moet je de buyer persona updaten? Zo ja, hoe doe je dat en hoe vaak? Deze vragen duiken steeds vaker op, merk ik. Laten we bij het begin […]
lees verder »

Het bekende dilemma: usability of conversie-optimalisatie. Kan het slimmer?
geplaatst op 30 juli 2014
Eén van de hoofdbrekens gevende dilemma’s in het e-commerce veld is die van de keuze tussen gebruikersvriendelijkheid (usability) en conversie-optimalisatie (CRO). Om de doelstellingen van een webshop te halen dring je gebruikers iets op wat niet overeenkomt met hun behoefte. Niet erg gebruikersvriendelijk dus. Er is een benadering, waarbij dit dilemma niet bestaat. Klinkt dat […]
lees verder »

Succes met interne social media? Vind de ‘killer-integratie’
geplaatst op 30 juli 2014
Interne social media staan nog in de kinderschoenen. Een paar maanden geleden verscheen hier een artikel over op Frankwatching, naar aanleiding van onderzoek dat Evolve publiceerde. Eén van de belangrijkste oorzaken? Het ontbreekt in Nederland vooral aan inbedding van interne social media in werkprocessen. En zolang medewerkers geen noodzaak voelen, zullen ze geen of weinig gebruik […]
lees verder »

E-mailmarketeers opgelet! Wat kun je leren van Louis van Gaal?
geplaatst op 29 juli 2014
Het Nederlands elftal heeft op het WK boven verwachting gepresteerd met een mooie derde plaats. Een prestatie die voor een groot deel te danken is aan de expertise en tactische ‘trucs’ van Louis van Gaal. Tijdens het WK is door verschillende e-mailmarketeers ingespeeld op het WK, bijvoorbeeld door direct na een gewonnen wedstrijd het oranje wedstrijdshirt aan […]
lees verder »

ROI driven internet marketing: stuur op financieel resultaat
geplaatst op 29 juli 2014
Sturen op internetmarketing-KPI’s als CPA, CPL en CPS alleen binnen internetmarketing is niet genoeg. Bij ROI driven internet marketing gaat het om sturen op financieel resultaat. De sturing op veelgebruikte internetmarketing KPI’s beperkt de financiële resultaten die veel bedrijven met de juiste sturing wel zouden kunnen realiseren. Hoe kun je als bedrijf ROI driven internet […]
lees verder »

Lean startup: vallen en opstaan bij een innovatieve zorgsite [case]
geplaatst op 28 juli 2014
Zoals elke ondernemer waarschijnlijk begint, zijn wij ook begonnen. We hadden namelijk het gouden idee voor een start-up, waarmee we, in ons geval, de wereld van de zorg wel eens op zijn kop zouden zetten. OpenZorg.net moet een brug slaan tussen de mensen die naar online gezondheidsinformatie zoeken en degene die deskundig zijn op dat gebied. Ik […]
lees verder »
« Terug
copyright © 2014 it's so me | disclaimer | webdesign: i-credible