Nieuws
Wat?! Hyperlinken is (soms) illegaal
geplaatst op 08 september 2016
Eigenlijk had de titel van dit artikel misschien moeten zijn ‘Hyperlinken is fucking illegaal’. Door de zaak die Britt Dekker en Sanoma tegen GeenStijl (GS Media) aanspanden, weten we nu dat we niet meer altijd even gerust een link kunnen delen. Hyperlinken is in sommige situaties namelijk illegaal, omdat het een inbreuk op auteursrecht oplevert. […]
lees verder »

Meester-psycholoog Cialdini introduceert het 7de beïnvloedingsprincipe
geplaatst op 08 september 2016
Elke marketeer kent de zes beïnvloedingsprincipes van psycholoog Robert Cialdini: sociale bewijskracht, autoriteit, schaarste, consistentie, sympathie en wederkerigheid. Sinds de verschijning van zijn nieuwe boek is er een zevende principe bij: unity. Tijd voor een kennisupdate! Eenheid Unity kun je gemakkelijk vertalen naar eenheid, maar omvat ook elementen als saamhorigheid en eendracht. En dat is […]
lees verder »

Waarom je geen verkopersbeoordelingen meer ziet in Google AdWords
geplaatst op 08 september 2016
Google heeft de richtlijnen voor het tonen van de verkopersbeoordelingen (oftewel de befaamde sterren) bij de AdWords advertenties naar eigen zeggen ”ergens eind deze zomer” aangepast. Waar je eerder slechts 30 beoordelingen in de afgelopen 12 maanden nodig had voor de sterren, hebben ze dit aantal opgeschroefd naar 150! Daarnaast moet de gemiddelde beoordeling ten minste […]
lees verder »

Twitter Moments komt naar Nederland: dit kun je verwachten
geplaatst op 08 september 2016
Misschien heb je al gehoord van Twitter Moments? Dit is een functie van Twitter waarmee je gemakkelijk op de hoogte blijft van wat er gebeurt op Twitter en in de wereld, zonder dat je al die accounts hoeft te volgen. Het is een functie die al een tijdje bestaat, maar momenteel nog niet beschikbaar is […]
lees verder »

6 inzichten over mobile die geen marketeer mag missen
geplaatst op 08 september 2016
De mobiele revolutie raast onverminderd door. In onovertroffen snelheid volgt de ene verandering de volgende alweer op en ontstaan er diverse visies over de toekomst van apps. Als marketeer moet je hiervan op de hoogte zijn, om nu al in te spelen op het mobiele gebruik van jullie klant in de toekomst. Keken we in […]
lees verder »

Hoe je als webshop slim gebruikmaakt van ‘big boys’ als Amazon & Bol.com
geplaatst op 07 september 2016
Zoals we allemaal wel weten, groeit de e-commercemarkt elk jaar. In 2015 besteedden we maar liefst 16,07 miljard euro online, terwijl dit in 2014 nog 16,1 procent lager lag, aldus Wijnand Jongen (directeur van Thuiswinkel.org). Of deze groei doorzet, daar twijfelt niemand aan. En de online ondernemer is daar maar wat blij mee! Het e-commercelandschap verandert daarentegen […]
lees verder »

Voorkom een negatieve impact van animaties op je website
geplaatst op 07 september 2016
In de game- en video-industrie is ‘frames per second’ (beelden per seconde) een belangrijke manier om te meten hoe vloeiend bewegende beelden op het scherm getoond worden. Bij websites wordt hier doorgaans weinig aandacht aan besteed, terwijl een lage frame rate ervoor kan zorgen dat animaties er lelijk uitzien of dat scrollen niet goed werkt. […]
lees verder »

Maak je website lean & loods je bezoeker naar het beloofde land
geplaatst op 07 september 2016
Ik zal je het echte geheim achter succesvolle websites vertellen. Er is namelijk één factor die echt goede websites allemaal, maar dan ook echt allemaal hebben. Weet je wat dat is? Zelfverzekerdheid. Als jij weet wat goed is voor je bezoekers, wat je doel is en hoe je dat doel het beste kunt bereiken, straal […]
lees verder »

Conversie-killers? Zet je customer journey op scherp [quick wins]
geplaatst op 06 september 2016
Waarom zijn er zo weinig inschrijvingen voor de nieuwsbrief? Hoe kan het dat niemand dit product bestelt? En hoezo is die CTR zo laag? Allemaal vragen die elke online marketeer in zijn of haar dagelijkse praktijk meemaakt. Het Handboek Conversie & Customer Journey Mapping moet een antwoord geven op deze vragen. Het idee is dat […]
lees verder »

Gmail Ads: ontdek je kansen om nieuwe klanten aan te trekken [how to]
geplaatst op 06 september 2016
Heb je een Gmail-account? Dan ben je wellicht de Gmail Ads van Google AdWords in je inbox tegengekomen. Deze advertenties verschijnen boven je normale e-mails in het tabblad ‘Reclame’ van je inbox. Ben je benieuwd naar deze advertenties? Zijn ze interessant voor je bedrijf en wat kun je ermee? Vandaag nemen we de Gmail Ads […]
lees verder »
« Terug
copyright © 2016 it's so me | disclaimer | website: ingenioso