Nieuws
Iedereen op YouTube: haalt online video de televisie in?
geplaatst op 28 mei 2015
Online video is in Nederland ontzettend hard aan het groeien. Gaat de televisie langzaam verdwijnen? En hoe is de manier waarop we media creëren en consumeren aan het veranderen? Afgelopen weekend vond het grootste online video evenement van Nederland plaats: de Dutch YouTube Gathering. Wat ooit begon als een meet-up in een park met een handjevol YouTubers, is binnen een […]
lees verder »

Het museum van de toekomst brengt mensen en ideeën bij elkaar
geplaatst op 28 mei 2015
Waar bewegen de toonaangevende musea in de wereld heen? Van een gebouw met een collectie en experts naar een platform waar ideeën en publiek op verschillende manieren met elkaar interacteren. ‘Post-digital’ engagement, waar het eerst om de mens gaat en dan pas om technologie. De Museumnext conferentie in Genève stond dit jaar in het teken […]
lees verder »

Jongeren vinden communicatie ‘in real life’ stressvol [onderzoek]
geplaatst op 28 mei 2015
Voor veel jongeren is het niet de digitale wereld, maar de fysieke werkelijkheid die barrieres opwerpt in de communicatie. Sterker nog, zij verkiezen online communicatie boven fysiek contact. De snelheid en directheid waarmee ze horen te reageren in real life situaties, vinden ze stressvol. De gevolgen zijn ingrijpend. Tijd om te reageren Veel jongeren zeggen moeite […]
lees verder »

Wees authentiek & overtref je concurrent
geplaatst op 28 mei 2015
“Markets are conversations”. Met die profetische woorden lanceerden de schrijvers van The Cluetrain Manifesto in 2000 een denkrichting over online communicatie die we vandaag de dag nog steeds volgen. Dankzij social media lijken we eindelijk te leven in het tijdperk van het online gesprek. Maar anno 2015 gaat de veeleisende consument allang een stap verder: […]
lees verder »

6 kenmerken van geloofwaardige testimonials & andere acquisitie-tips
geplaatst op 27 mei 2015
Ook jij komt ze ongetwijfeld tegen, de diensten of producten met volstrekt ongeloofwaardige beloftes. Dat soort marketinguitingen maakt dat potentiële klanten ook ten aanzien van jouw dienst een bepaalde mate van achterdocht zullen hebben. Hoe ga jij om met die achterdocht? Natuurlijk, je biedt testimonials van tevreden klanten. Zo doe je het goed en geloofwaardig. Achterdocht […]
lees verder »

Waarom een omnichannel-klant 3x zoveel besteedt als offline klanten
geplaatst op 27 mei 2015
Internet of Things, hergebruik, duurzaamheid, de deeleconomie; de wereld is aan het veranderen en de tijd van de fysieke winkel zoals we deze nu kennen is binnenkort voorbij. Retailers moeten uitkijken naar nieuwe bedrijfsmodellen om toegevoegde waarde te blijven bieden aan de consument. Optimalisatie van processen is slechts uitstel van executie; echte vernieuwing is noodzakelijk […]
lees verder »

5 campagne-ideëen voor gepersonaliseerd online klantcontact
geplaatst op 27 mei 2015
Marketing automation is een van de belangrijkste trends van dit moment, maar uit onderzoek van de Aberdeen Group is gebleken dat slechts 43 procent van de ondernemingen dit in haar langetermijnplannen heeft opgenomen. Toch zijn de voordelen duidelijk: een relevante en geautomatiseerde aanpak van e-mail- of omnichannel-communicatie met (toekomstige) klanten kan een positief effect hebben […]
lees verder »

6 tekenen dat je collega verslaafd is aan PowerPoint
geplaatst op 26 mei 2015
Column – PowerPoint is een extreem verslavende tool die bedrijven steeds meer in zijn grip krijgt. En die verslaving wordt er met de paplepel ingegoten. PowerPoint is kant-en-klaar geïnstalleerd op vrijwel elke pc die we van jongs af aan gebruiken. Na de introductie van Microsoft’s Sway en en de overname van LiveLoop, wordt het ook […]
lees verder »

Fashion shops & merken opgelet: succes begint met liefde
geplaatst op 26 mei 2015
Geld verdienen in de (online) fashion markt is het uiteindelijke doel. Toch is dat niet de enige drive van fashion retailers. Succesvolle merken, groot en klein, ondernemen uit liefde: liefde voor het vak, liefde voor de consumenten en liefde voor e-commerce. Uit praktijkverhalen van nieuwe ondernemers zoals Nelly, Outfitty, Only for Men en Poederbaas, kun je lessen leren om van elke liefdeloze […]
lees verder »

Crossmediawaarde: zo bereken je één PR-waarde voor alle media
geplaatst op 26 mei 2015
Hoe bundel je de krachten van alle media en creëer je maximale impact met PR? En hoe presenteer je het effect van alle verschillende mediatypes als één resultaat? Vragen die een PR-professional bezighouden en die beantwoord worden met één PR-waarde voor alle media. Evolutie van effectmeting Om je boodschap zo effectief mogelijk bij je doelgroep […]
lees verder »
« Terug
copyright © 2015 it's so me | disclaimer | website: ingenioso