Nieuws
Adverteren op Twitter & Facebook: van ‘inferred data’ naar ‘declared data’
geplaatst op 20 oktober 2014
Social en search combineren levert meer omzet per klik op en een ‘declared identity’ helpt je klanten beter te bedienen dan ‘inferred identity’. Dat zijn een paar onderwerpen van de interessante Facebook Twitter Marketing Summit van DDM Alliance dit jaar. In dit artikel nemen we je graag mee in de social media-learnings. Manifest Uitzonderlijk aan de Data […]
lees verder »

Discussie op online media, kan die ook zónder kuddegedrag en groepsdruk?
geplaatst op 20 oktober 2014
Sociale media, online prikborden en discussiefora: het kost tegenwoordig weinig moeite om ideeën, meningen en beoordelingen te verzamelen. Des te groter is de uitdaging om uit al deze losse reacties zinvolle informatie te halen. Bovendien: hoe krijg je grote groepen tot een gezamenlijk gedragen besluit? Gelukkig zijn er nieuwe technieken in ontwikkeling om daarbij te helpen: collectief […]
lees verder »

Beste intranetmanager, je hebt het meest complexe beroep ter wereld
geplaatst op 20 oktober 2014
Intranetmanagement is misschien wel één van de meest complexe taken binnen een organisatie.Toen ik het laatste onderzoeksrapport van Jane McConnell over de ‘digital workplace’ las, viel het me weer op. Intranet raakt de kern van organisaties. Dit zie je terug als je praat met mensen die verantwoordelijk zijn voor intranetten. Om hun rol goed in te […]
lees verder »

Deze 5 conversie-killers wil je niet op je webshop
geplaatst op 20 oktober 2014
Elke webshop is anders. Het is niet altijd eenvoudig om oorzaken te vinden waarom je bezoekers niet of weinig converteren. Daarom is vooraf een onderzoek voor een conversie-optimalisatietraject noodzakelijk. Toch kan je deze 5 conversie-killers vandaag nog aanpakken, zodat je direct minder afhakers in je webshop hebt. Je zal het meteen zien in je conversie. Ik heb – […]
lees verder »

Wie weet het beter, de mens of de computer?
geplaatst op 19 oktober 2014
Hoeveel computerkracht zouden we hebben als ieder mens in de wereld zijn rekencapaciteit zou inzetten? En hoe zou deze verzamelde kracht zich verhouden tot de capaciteit van een computer of smartphone van vandaag? Het is een van de absurde hypothetische vragen uit het net verschenen boek ‘What if’. Absurde vragen die gevolgd worden door briljante antwoorden. […]
lees verder »

Hoe LinkedIn met big data onze wereld verbetert
geplaatst op 18 oktober 2014
Een monopolie-positie is altijd prettig. LinkedIn zit in zo’n comfortabele positie. Als hét wereldwijde zakelijke sociale medium heeft het z’n sporen inmiddels verdiend. Met meer dan 300 miljoen gebruikers wereldwijd heeft het daarnaast een schat aan data beschikbaar. Als data-analist bij LinkedIn zou ik elke dag met plezier naar m’n werk gaan. Man, wat een interessante […]
lees verder »
« Terug
copyright © 2014 it's so me | disclaimer | webdesign: i-credible