Nieuws
Semantic search: dit zijn de gevolgen voor je SEO-strategie
geplaatst op 05 maart 2015
Voorheen kon je nog prima SEO-resultaten boeken door puur te focussen op een enkel zoekwoord. Dankzij semantich search begint Google echter steeds beter onderlinge verbanden tussen woorden en zinnen te herkennen. Het doel: de zoeker krijgt een beter antwoord op zijn vraag. Wil je online goed vindbaar zijn en blijven, dan zul je hierop moeten anticiperen. En snel, want […]
lees verder »

In de online reisbranche heeft de conversiespecialist nooit vakantie
geplaatst op 05 maart 2015
Het zijn spannende tijden in de online travelbranche. De concurrentie is enorm en de consument wordt steeds kritischer. Een grote uitdaging voor de reisaanbieders is om grip te houden op de customer journey; hoe de bezoeker zich laat inspireren, oriënteert, vergelijkt en uiteindelijk een vakantie boekt. De customer journey in de reisbranche Bovenal is duidelijk […]
lees verder »

Een eigen domeinextensie voor Fryslân: cool idee of ‘it kin net’?
geplaatst op 04 maart 2015
Berlijn (.berlin) en Parijs (.paris) moeten niets weten van de landelijke extensies en hebben gekozen voor een geografisch topleveldomein. Het blijkt een trend: steeds meer grote steden gaan voor een ‘eigen’ extensie, meestal vanuit het oogpunt van citymarketing. Naast Moskou (.moscow) en London (.london) is er een opvallende nieuwkomer: ‘Fryslân’ (.frl). De komst van de […]
lees verder »

Lean Startup: hoe word je nog sneller dan de concurrentie?
geplaatst op 04 maart 2015
Hoe word je sneller en slimmer dan de concurrentie, voordat tijd en geld van je startup op is? Eric Ries, de initiërende kracht achter de Lean Startup-beweging, werd deze week in Amsterdam door een publiek van zo’n 800 founders, startups én grote bedrijven als een rockster onthaald. Zijn gedachtegoed leidt sneller tot een klantgericht resultaat, met minder verspilling van tijd […]
lees verder »

Zoekers zijn boekers: 7 acties om de omzet van je webshop te verhogen
geplaatst op 04 maart 2015
Er bestaat geen twijfel: iedere bezoeker die de interne zoekfunctie op jouw webshop gebruikt, heeft een koopintentie. Bezoekers die geen geld willen uitgeven, verlaten de webshop zodra ze genoeg gezien hebben. Potentiële klanten niet. Als zij geen antwoord vinden op hun vraag, dan gaan ze ernaar zoeken. De bekende uitspraak: ‘zoekers zijn boekers’ klopt dus […]
lees verder »

5 creatieve inzichten van designers die ook voor jou interessant zijn
geplaatst op 03 maart 2015
Nieuwe combinaties maken, tijd besteden aan onbetaald werk, en spelen. Dit zijn inzichten van designers en programmeurs, waar iedereen wel wat van kan leren. FITC is een tweedaagse conferentie die gehouden wordt in Toronto, Tokyo en ons eigen Amsterdam. Op 23 en 24 februari was Pakhuis De Zwijger het podium voor ‘design, technology, cool shit’, […]
lees verder »

Merkmisbruik neemt toe: 4 tips tegen online fraude & piraterij
geplaatst op 03 maart 2015
Op basis van onderzoek voorspelt PayPal dat de Nederlandse e-commerce-omzet in 2015 gegroeid is tot 13 miljard euro. Helaas is het zo dat daar waar consumenten gaan, oplichters snel volgen. Namaak in de digitale wereld zal dan ook snel de hoeveelheid namaak op fysieke markten overstijgen. Hierdoor is merkmisbruik niet langer alleen een probleem van de IT-, marketing- of […]
lees verder »

Branded content: lessen van Disney, Gooische Vrouwen & Lego
geplaatst op 03 maart 2015
Branded content is een benadering waar grote merken als Hi, Disney, RTL Nederland en Unilever al een flinke tijd mee werken. De impact van branded content wordt mede bepaald door een goede multichannel-aanpak, met data als leidraad. In dit artikel beschrijf ik vier manieren waarop onderbouwde branded content de geloofwaardigheid van je merk kan vergroten. Op […]
lees verder »

Conversie-optimalisatie: dit zijn de trends voor 2015
geplaatst op 03 maart 2015
Wat gaat er dit jaar allemaal gebeuren op het gebied van conversie-optimalisatie? Waar liggen de grootste kansen en waar zou je focus op moeten liggen? En misschien nog wel het belangrijkste: hoe kun je je strategie het beste aanpassen? In dit artikel blikken we terug op de belangrijkste ontwikkelingen van het afgelopen jaar en geef ik mijn visie op […]
lees verder »
« Terug
copyright © 2015 it's so me | disclaimer | website: ingenioso